Jednym z największych problemów w większości miast w naszym kraju jest stan dróg. Polskie gminy są nie przygotowane do tak ogromnego natężenia ruchu, jaki został zapoczątkowany przez wzrost ilości aut na naszych szosach. Z tego powodu główną z najbardziej istotnych kierunków rozwoju które powinno rozpocząć prawie każde miasto jest zainwestowanie środków w transport i komunikację. Nawierzchnie drogowe i transport miejski to priorytet, który da przestrzeń na to by poprawić wygodę mieszkańców a także usprawni całokształt gospodarki Krakowa.
Na tle okolicznych miast, inwestycje komunikacyjne w grodzie Kraka mocno się wybijają. Mieszkańcy w głosowaniu wypowiedzieli się za budową metra, ale przed tym jak metro zostanie zbudowane, w rozwój komunikacji miejskiej i nawierzchnie drogowe potrzeba zainwestować dużo pieniędzy . Spośród ważniejszych decyzji finansowych warto wymienić:
całkowicie elektryczną siatkę autobusów – pierwszą w kraju,
innowacyjne torowisko na Ruczaju,
całkowicie przebudowany dworzec PKP wraz z galerią handlową.
Oprócz tego, w planach miasto ma remont przynajmniej kilkanaście nowych dróg dojazdowych między już wybudowanymi połączeniami i naprawy już powstałych tras autobusowych i dróg dojazdowych.
Krakowianie remontów nie lubią – utrudnienia w poruszaniu się i dojazdach do pracy przeszkadzają w codziennym życiu. Trzeba jednak pamiętać, że bez napraw infrastruktura nie może być lepsza i by było wygodniej, wymagać trzeba cierpliwości.centrum konferencyjne Kraków
Inwestycje w komunikacje to nie jedynie następne linie komunikacji, ale również lepszej odporności nawierzchnia jezdni, która będzie lepsza i odporna. (jednym z takich wzorów jest ścieralna nawierzchnia drogi na przedłużeniu dróg Zakopiańska – Brożka i na zachodniej jezdni Wadowickiej). Oczywiście, Kraków wymaga dodatkowo kolejnych zmian i nowych pomysłów, aby jeździło się po nim wygodnie. Zarówno samochodem, ale również tramwajami. Ale widać wyraźnie, że całość jest na prostej drodze do tego, by mieszkańcom żyło się tu naprawdę wygodnie i przyjemnie.