Obecnie zarządzanie przedsiębiorstwem znacznie częściej jest związane z koniecznością powierzenia części zadań innym realizatorom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla wielu firm. Prócz tego nie każda placówka ma na tyle przeszkolonych pracowników, by profesjonalnie takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej dziedzinie. Dobre agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta indywidualnie, ale również każdy strategiczny szkic tworzą od zera. Nie inaczej dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem indywidualnych cech danego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel prokurowania takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są także powtarzające się spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i innego rodzaju w atrakcyjny, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są równocześnie wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. publikacje okolicznościowe. Można więc konstruktywnie wykorzystać je w dalszych działaniach firmy, tak w wymiarze materialnym, jak i planów ogólnych.